Astroportal

NLO-i nad Jugoslavijom

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email

O Čemu Je Strogo Šutjela Vojska JNA? Kontrolor letenja je svojom glavom stalno u zraku, ali je sa svoje obje noge na zemlji. Kada od pilota dobije izvješće o NLO-u, on nije pretjerano impresioniran, njegov je posao da do sudara ne dođe, a tek poslije da eventualno prikupiti podatke o tom objektu. Što god da se prikupi to ostaje u uskim okvirima. Može se pretpostaviti upravo iz tog aspekta, da je bivša vojska JNA imala zavodnu knjižnicu i videoteku o NLO-ima.

Dijelom zbog određenog konzervatizma, dijelom zbog potrebe da se održi teza da nitko nepoznat ne može ući u prostor zemlje, a dijelom zbog zavidnog znanstvenog obrazovanja časnika može se reći da su slučajevi dobro obrađeni, klasificirani i proglašeni strogo povjerljivim.
Službeno, NLO-a nad nebom bivše SFRJ nikad nije bilo. Ali, iz osobnog uvida određenih ljudi, proizilazilo je da bivša JNA ozbiljnije proučava te fenomene nego zvanične znanstvene ustanove. I stupanj uvjerenosti časnika da se baš sve ne može tek tako objasniti je viliki, vjerojatno je bio mnogo veći nego kod viđenijih znanstvenika tog vremena. U svakom slučaju publikovanog i znanstvenog dokaza u to vrijeme da NLO-i lete nad nebom SFRJ nije bilo, ali to je bilo tada. Sada ćete biti upoznati s nečim što su nekad bile vrhunske tajne JNA i visokih vladinih krugova!
Poznato je, ili bi bar trebalo biti poznato, da često Veneru smatraju kao NLO. To se događa i sa mnogim svemirskim letjelicama, ali i sa špijunskim zrakoplovima na velikim visinama. Englezi su u to vrijeme imali teledirigovani špijunski zrakoplov koji je nevjerojatno ličio na naše predstave o letećim tanjurima. A, postojali su i špijunski baloni. Po povratku iz špijunske akcije ‘u ime slobode’ NATO baloni su se iz smjera istoka vraćali u svojoj silaznoj putanji preko bivše SFRJ prema bazama u Italiji. Mada su to velike, lovci ratnog zrakoplovstva bivše JNA su isprobavali svoje oružje nanjima.
Bila je karakteristična njihova najčešća ruta preko Jugoslavije: Veliko Gradište – Valjevo – Sarajevo – Dubrovnik, a tu su se NLO-i najčešće i viđali, naročito u jesen kada je vidljivost odgovarajuća.
Često su se dešavalei takozvane kuglaste munje. Godine 1986. u listopadu, pilot ‘Lauda Airwaves’ je izvijestio kuglastu munju u avionu nekih tridesetak kilometara jugoistočno od Sarajeva. Zrakoplov tipa Foker 27 bio je na čarter liniji između Beča i Soluna. Pilot je rekao da se električna lopta prošetala kroz putničku kabinu sijući užasan strah i da se na kraju ušetala u pilotsku kabinu. Bila je pola metra u promjeru, više bijela nego crvena, puna sitnih iskrica. Nije povrijedila nikoga ali je pregorjela i oštetila mnoge uređaje u avionu. Pilot je prokomentirao da je dobro što nijedan putnik nije imao srčani jer bi ishod mogao biti fatalan.

TITO I NLO

Bilo je to daleke 1969. godine, 30.augusta, na Brijunima, negdje oko osam sati navečer. Sam posao bio je dosadan – izuzev nekoliko civilnih zrakoplova dnevno, ništa nije letjelo iznad zaštićene zone. Tu vrstu zaštite, uzgred, Tito nikada nije ni tražio, već su mu je drugi nametali, u vidu klasičnog poltronstva. Major Janda, koji je vrlo rijetko pio, pogotovo mu se to nikada nije dogodilo na dužnosti, bio je ne malo iznenađen kada se na radarskom zaslonu pojavio, niotkuda, krupan cilj. Provjerio je sa Bihaćem i Zadrom, ali nikakve aktivnosti nije bilo. Oblasna kontrola letenja u Zagrebu nije imala nikakav prelet ni blizu, a Talijani su potvrdili da ništa slično ne leti iznad Jadranskog mora. ‘Visinski’ radari, koji su odmah aktivirani, nisu mogli izračunaju visinu, pa je Janda pomislio da je to, ipak, možda samo satelit. Međutim, ukoliko je to bilo točno onda je to morala biti nevjerojatna zapremina. Major Janda je osjetio da će se nešto strašno dogoditi i upravo zbog tog straha naredio je uzbunu cjelokupnom području.
Sljedećih dvadesetak minuta cilj se i dalje nalazio na zaslonu, ali kao da se nije pomicao. Kada je dobio informaciju, izrečenu paničnim glasom, da se objakat spušta, izletio je na toranj. Mladi kontrolor je izbezumljeno buljio u NLO koji je sada lebdio na nekih tristo metara iznad Pulskog aerodroma, i uopće nije bio u stanju reagirati na pitanja bojnika Janda. Sam major je priznao da uopće nije znao što treba poduzeti.
Po njegovoj procjeni objekt je bio kao nevješto napravljena cigara: kupaste glave i tijela koje se, poput blagog trokuta širilo do kraja i bilo oštro presječeno na stražnjem kraju. Promjer ‘glave’ bio je oko dvadeset metara, a širina trupa, koja se stalno uvećavala, na ‘repu’ je bila blizu sto metara. Dužina ‘cigare’ bila je najmanje tri strotine metara! Na tom tijelu nije bilo karakterističnih svjetala, ali je zato bilo na stotine sitnih, magličastih ‘svjetiljki’. Mada se nije čuo zvuk, osjećala se vibracija, a raslinje na aerodromu se povijalo.

Srećom, svi civilni zrakoplovi su već odavno bili otišli, pa je na aerodromu bilo malo dežurnih civila – oni su, svi, istrčali na platformu očekujući nekakav kontakt. U letjelici nije bilo nikoga – mada je major Janda u to sumnjao – i nije bilo nikakvog nagovještaja da bilo što namjeravaju u vezi s prisutnim ljudima. Tada je iz najbliže protuavionske jedinice ispaljena raketa na cilj. Na njegove oči, raketa je udarila, rasprsnula se i nije napravila nikakvu štetu. Major Janda se sjurio u komandnu salu i smjesta naredio da prekinu s uzaludnom paljbom – samo nesretni civili mogu stradati od posljedica rakete. Inače, dva lica su i povrijeđena od tog ‘napada’.
Kontrolor s tornja je izvijestio majora, ai on je to na svom zaslonu lako uočio, da je NLO krenuo prema Brijunima. Major Janda je naredio da dežurna ‘para’ (dva zrakoplova – u vojničnom žargonu) uzleti, i da se Predsjednik Tito odmah obavijesti.
Tito je, međutim, NLO već vidio i nije želio da se povuče u sklonište. Po njegovom mišljenju, tako se to tada pričalo, sve je to masovna opscena i, u svako m slučaju, nije ništa opasno.
Dvije ‘miga 21’ iako su, i vizualno uočili NLO prišli su mu na svega nekoliko stotina metara. To je bila nevjerojatna situacija: Tito ih gleda svojim dalekozorom, oni njega osmatraju sa možda 500 metara visine, izravno iznad njega, obezbeđenje oko Tita ne zna što da poduzme, general Đilas naređuje da se ‘neprijatelj’ obori, lovci se ne usuđuju otvore vatru da ne bi, ne daj bože, povrijedili Predsjednika, već samo oblijeću oko NLO-a kao osice. Velika truglasta cigara lebdi i dalje u zraku i ne mrda. Sve to traje dobrih 5-6 minuta i bojnik Janda konačno preuzima odgovornost i naređuje lovcima da uljeza otjeraju. Naređenje je bilo da ne pucaju u njega već samo ispaliti projektile upozorenja. Naređenje je ispunjeno i NLO se ponovno, i vrlo sporo, odlučuje na uzmak. Kreće se prema Italiji i sve liči na kako-tako završenu priču. Lovci ga prate prema granici na otvorenom moru i još jedanput ispaljuju svoj opominjući arsenal.
Major Janda sa svojom ekipom u ‘bunkeru’, a mnogi, uključujući i Tita, to gledaju vlastitim očima: NLO uspijeva privući naša dva ‘miga’. Predvodnik panično izvještava da ne vlada svojim komandama veza prekida u momentu kada se ciljevi spajaju – NLO i naša dva ‘miga’. Tada, munjevitim ubrzanjem, od čak pet maha, po procjeni na aerodromu, NLO leti prema Italiji da bi, neposredno pred njenom obalom, jednostavno nestao s ekrana radara.
Momentalne konzultacije s Talijanima ne donose ništa novo. I oni su vidjeli veliki, neidentificirani cilj, ali je i njima nestao s radara. Kasnije, pretražili su svoj dio mora ali nikada, mada je momenat nestanka naših borbenih zrakoplova precizno geografski određen, nigdje nije pronađen ni najmanji njihov djelić. Major Janda je pisao mnoge izvještaje i izjašnjenja i zamalo nije otišao na vojni sud zbog pogibije – nestanka dvojice pilota.
Majoru Jandi je rečeno da je Tito osudio pokušaj napada na NLO, da je po njegovom mišljenju to bilo suludo. Iako se kasnije događalo da naši nekontrolirano otvaraju vatru, ostalo je upamćeno da je on bio energično protiv toga. Uostalom, to njemu nije bio ni prvi ni posljednji susret s NLO-om i sigurno je negdje ostalo zapisano što je Tito stvarno mislio o tim fenomenima. Postoje fotografije ovih NLO-a, ali nismo ih uspjeli dobijemo. Činjenica da su kopije tih fotografija poslane Rusima i Amerikancima budi nadu da ćemo ih jednog dana možda i vidjeti.

UTRKA ZA leteći tanjur

Početkom rujna 1976. godine, točno iznad Sarajeva primijećen je NLO. Prvo pilot Lufthanse, pa Swisair-a, i na kraju kapetan Aviogeneksovog tupoljeva su podjednakim riječima opisali objekt koji im je bio vidljiv. U pitanju je bilo tijelo slično čigri, relativno malih razmjera i, što je najinteresantnije, s crvenim i zelenim svjetlima koja su rotirala. Letjelo je stalnim rotiranjem, ali i u cik-cak linijama. Letjelica je prilazila blizu spomenutim avionima ali im nije ugrožavala let. Nijedan pilot nije primijetio nikakav znak da u tom objektu postoji posada, iako je manevriranje bilo sigurno i sinkronizirano. Kontrola letenja je obavijestila odgovarajuće vojne organe i ‘para’ (naziv za dva borbena zrakoplova) se digla sa najbližeg vojnog aerodroma. Vrlo brzo su borbeni zrakoplovi JNA došli u blizinu NLO-a. Pošto su vođeni na posebno kanalu nije poznato kakav su izvješće slali. Zbog lijepog vremena vrlo je vjerojatno da su i napravljeni snimci ispali dobro.
U svakom slučaju ono što je bilo viđeno na radarskom zaslonu bilo je impresivno. NLO koji se tako slobodno šetao oko civilnih zrakoplova, spazivši svoje nove pratioce mijenja svoje ponašanje. Povećava brzinu i usmjerava se prema Banja Luci. Migovi 21 ga prate, ali očito ne otvaraju vatru. Ima i tu određene logike. Ukoliko NLO, bez obzira na porijeklo, ima oko sebe zaštitni omotač, bilo kakvo ispaljivanje rakete može biti opasno, može pogoditi naše avione ili se skrenuti na neki cilj na zemlji. Postoji, naravno, mogućnost da su naši migovi otvorili vatru, ali se to na radarskim zaslonima nije moglo vidjeti. U svakom slučaju bilo je impresivno gledati tu utrku – taman kada bi migovi dostigli to tijelo, ono bi odjedanput ubrzalo. U blizini Banja Luke je NLO skrenuo prema Slavonskom Brodu i zatim prema Mađarskoj. Kod naših susjeda postoji običaj da uvijek (koliko li to košta) postoji par borbenih zrakoplova u zraku, i to najčešće iznad Balatona. Ta navika proistječe iz toga što gotovo svatko može preletjeti Mađarsku u smjeru sjever-jug i obratno, a da njihovi avioni ne mogu ni da polete u tom vremenu. Raketiranje sa zemlje je nešto drugo, ali tu ipak postoji krupan problem točne identifikacije cilja.
Dvije mađarska ratna zrakoplova su krenula prema svojoj granici, da dočekaju nezvane goste. Naši su migovi odustali od dalje trke, postigavši ​​glavni cilj, a to je istjerivanje neprijatelja s našeg teritorija, a NLO je ušao u zračni prostor Mađarske. Kontrolor letenja na odgovarajućem sektoru je pozvao Budimpeštu izravnom vezom i dao poziciju tajanstvenog objekta naglasivši da je u pitanju NLO. Mađarski migovi su očito imali zadatak da taj objekt uništiti po svaku cijenu, pa su se prestrojili i pokušali opkole cilj.
Na radarskom zaslonu, nakon nekoliko sekundi, sva tri cilja su se stopila. Sljedeće što je viđeno, bili su nunjeviti odrazi jednog cilja, ali cilja čija je brzina bila bar pet puta brža od zvuka. To je NLO očigledno odlučio da više neće da se zamajava sa lovcima i dodao gas. Već sljedećeg minuta je u kontroli letenja bilo drugačijih problema i to je ‘prepušteno zaboravu’.
Dva mjeseca kasnije, u nevezanom razgovoru s ‘Zoltanom’ čuo se i nastavak priče. Mađarski lovci su stvarno imali naređenje da obore NLO. Da li otvorili vatru ili ne, to ni ‘Zoltan’ nije znao, ali lovaca više nije bilo. I on je sam vidio da je NLO otišao i mnogo mu je krivo što su mladi piloti u lovcima izginuli. Ono što je svakako najnevjerojatnije je činjenica da nikad nisu nađeni ni tijela pilota ni dijelovi zrakoplova. Kao da ta dva mađarska ratna zrakoplova nikada nisu ni postojala.

LETEĆI TANJIRI BLIZU ZAGREBA

Početkom studenog 1979. godine bilo je više prijava NLO-a između Kostajnice i Zagreba. Mnogi kapetani JAT-ovih aviona su to preko frekvencija prijavljivali, iako su opisi bili različiti. Nešto je od toga čak i procurilo u tadašnju štampu, mada u senzacionalističkoj verziji. Nekoliko podrugljivih komentara tadašnjih znanstvenika je uvrijedilo pilote očevidce, pa je daljnji kontakt s tiskom stopiran. Nitko se ozbiljan, uostalom nije zainteresirao za te događaje, iako su oni na radarskim zaslonima bili zabilježeni, što je, ako ništa drugo, dokaz da ta tijela nisu plod fantazije već objekti od metala. Ali, propaganda vlasti tadašnjeg vremena je činila svoje.
Tih nekoliko dana je bilo čestih otkaza radionavigacionih sredstava na vezi i vrlo čestih prekida na radio vezi između kontrole letenja i zrakoplova. Vođe aviona su se žalile na prekid veza ili na krčanje i prigušivanje zvuka, na otkaz mnogih navigacijskih uređaja u avionu i čak kvarove na motorima. Jedan od tih slučajeva je bio izrazito dramatičan. Redovan avion na relaciji Beograd – Zagreb je već bio u početnom prilazu prema Zagrebu kada je ljutito izvijestio ugrožavanje. Tada je i kontrolor letenja primijetio da postoji drugi cilj u blizini, iako nije imao nikakav podatak o tome da bi bilo tko tu mogao i smio biti.
Kapetan je, na upit, opisao ovo tijelo kao izduženu cigaru, potpuno neosvijetljeni, normalnog načina letenja. Kroz objašnjenje, kao da je shvatio što se depšava pa je tražio dozvolu izbjegavanja. U nekoliko cik-cak poteza je pokušao otresti pratitelja, ali to nije išlo. ‘Cigar’ se gotovo prilijepila uz njega, prateći ga u stopu. Tada se prednji dio letjelice osvijetlio snažnom, ljubičastom svjetlošću, i istog trenutka su svi uređaji u pilotskoj kabini otkazali. Svi pokazivači su pokazivali nevjerojatne i netočne podatke. Jedino je radila radio-veza, prosto kao da je to namjerno urađeno, i kapetan je usplahireno objašnjavao što mu se događa. Meteorološka situacija je bila vrlo složena i kontrolor letenja se namučio dajući upute za slijetanje. Zamislite korisnički: ‘hajde malo lijevo dok se ne’ pogodi ‘potrebni tečaj, pa hajde malo i polako dolje dok se ne’ pogodi ‘kut poniranja’. Na oko dva kilometra od početka, kapetan je vidio uzletno-sletnu stazu i sigurno spustio avion. Po vlastitoj izjavi, NLO ga je tek tada napustila, kao da je željela da se uvjeri da će slijetanje biti izvedeno sigurno. Na zemlji, uređaji aviona su radili normalno i mehaničari nisu našli nikakav kvar.

GRAD ISPOD VODE

Daleke 1970. godine desio se čudan događaj, toliko čudan i nevjerojatan da je svaka priča o tome bila drugačija.
Mladi poručnik je poletio iz Zadra na rutinski let. Letio je duž obale, prema Lošinju. Bio je na vezi s oblasnom kontrolom letenja Zagreb, na drugoj strani je bio iskusni major, bivši pilot. Sam let nije pretpostavljao nikakve probleme i bojnik ga je vodio kao i sve druge. Na relativno mirno obavijest pilota da su motori stali, kontrolor letenja je utvrdio položaj zrakoplova io tome obavijestio svoje kolege. Uslijedilo je nekoliko konkretnih naredbi koje su imale za cilj da eventualno ponovo aktiviraju motore. To očito nije bilo mogućno pa je zrakoplov počeo gubiti na visini. Kontrolor letenja je tada naredio mladom poručniku iskočiti, napustiti avion.Poznato je, naime, da je izgubiti ratni avion velika šteta, ali da je mnogo važniji čovjek i da pilote uvijek treba spašavati. Obično se očekuje, pogotovo kada je pala izričita naredba, da pilot aktivira katapult i da se spasi iskakanjem. Mladi poručnik to nije želio, rekao je da hoće da pokuša spasiti avion. Služba kontrole letenja je javila poziciju aviona koji pada nadležnim vojnim službama. Akcija traganja i spašavanja pilota počela je i prije nego što je zrakoplov stvarno pao.
U Zagrebu je stari major molio mladog poručnika napustiti avion i da se spase. Tada, počinje nevjerojatna odiseja. Pilot javlja da je pao u more i da lagano tone. Na radarskom zaslonu više nije bilo cilja i bojnik je s mukom zadržavao suze. Ono što je bilo najčudnije je bila činjenica da je radio veza još funkcionirala, iako je jačina bila smanjena. Poručnik je, svjestan da ne može napustiti zrakoplov koji tone, zbog pritiska ispod površine mora, bio nekako rezigniran ali ne i uplašen. Opisao je kako izgleda u moru, čak je djelovao kao dječak koji nešto otkriva. A otkrio je nevjerojatne stvari. Prvo, vidio je grad ispod mora. U nekoliko rečenica ga je opisao: to su bile visoke, bijele okrugle građevine, građene u koncentriranim krugovima. Središnji trg je izgledao kao stari amfiteatar, a primijetio je i neke tamno mrke, niske građevine, koje su više nalikovale na rombove. Rekao je da sve liči na geometrijske figure, ali da ne vidi ništa živo. Nema ni riba, rekao je.
Čitavo to vrijeme njegov glas je postajao sve tiši i tiši. Zadnja rečenica koju su čuli u kontroli letenja govorila je o nekakvom podvodnom brodu. Na žalost, bez ikakvih daljnjih podataka.
S obzirom da je dat skoro idealno točan položaj pada zrakoplova u more, brodovi i podmornice Jugoslavenske ratne mornarice su lako istražile ne samo to mjesto već i bližu i daljnju okolinu. Ne samo da nije nađen nesretni mladi poručnik, već ni jedan jedini, ni najmanji dio aviona nije nađen. Da li je uopće moguće da je avion, nekim čudom, pao ili otišao na neko sasvim drugo, beskonačno daleko mjesto? Ostalo je i dalje velika tajna.

conopljanews.net

ASTROLOGIJA, TAROT TUMAČENJE I NUMEROLOGIJA telefonom

(Direktan poziv dodirom na broj telefona)

HRVATSKA

3,49 KN

4,78 KN

SRBIJA

120 RSD

ŠVAJCARSKA

1,99 CHF

AUSTRIJA

1,55 EUR

NEMAČKA

0,79 €

mob. od operatera

BiH m:tel

1,4 KM

BiH BH Telekom

1,4 KM

ŠVEDSKA

7 SEK

Astro SMS

Nikada nije kasno da preuzmete stvar u svoje ruke i obratite se našem stručnom i profesionalnom astro timu za svoju ličnu astro prognozu!

Astrologija uživo

Astrologijom se jasnije sagledava pozicija u životu i životne okolnosti, što je neprocenljiva pomoć da se uspešnije funkcioniše.

Tarot online telefonom

Tarot otvaranje daje vrlo brz i jasan odgovor na konkretno postavljeno pitanje ili zamišljenu želju.

Natalne karte

Natalna karta je prikaz neba i rasporeda planeta i zvezda u trenutku našeg rođenja.

Numerologija

Vaš broj životnog puta je jedan od najuticajnijih numeroloških aspekata u okviru kompletne nauke o numerologiji.

ASTROLOZI - poziv do rješenja Vašeg problema

ASTROLOGIJA, TAROT TUMAČENJE I NUMEROLOGIJA telefonom

(Direktan poziv dodirom na broj telefona)

HRVATSKA

3,49 KN

4,78 KN

SRBIJA

120 RSD

ŠVAJCARSKA

1,99 CHF

AUSTRIJA

1,55 €

NEMAČKA

0,79 EUR

mob. od operatera

BiH m:tel

1,4 KM

BiH BH Telekom

1,4 KM

ŠVEDSKA

7 SEK